fredag 30. mai 2008

Endring i planene

Mamma ble syk, så vi drar til hytta i morgen tidlig i stedet. Jo, jeg skal være alene på hytta, men planen var at jeg satt på med familien til hytta i dag, også skulle de være der til søndag og dra tilbake til byen uten meg.

Så jeg har altså tid til et blogginnlegg til før jeg stikker. Jeg kom på at jeg ikke har riktig presentert meg selv ennå, litt fordi jeg vet jeg ikke kommer til å få det til uansett. Jeg ender med å skrive noe møl, småting om meg selv som egentlig ikke sier så mye. Jeg mener, musikk f.eks., er det så viktig da? Mange liker jo den samme musikken som meg. Så jeg tenkte altså, hvorfor ikke bare skrive en sånn spørreskjema-greie som pleier å rotere på oppslagstavla (bulletinssss) på MySpace og Facebook?



1. Er du kalt opp etter noen?
Nei.



2. Når gråt du sist?
Mm, jeg gråt her en dag da jeg fant ut at hammerhaien er blitt utryddingstruet. Jeg vet det er dødsteit, og hvem i helvete griner over det? Ok, det er dumt og sånt med utryddingstrua dyrearter, men grine? Jeg unnskylder det med at jeg sikkert hadde en masse annet å grine over, som jeg holdt inni meg, helt til en tekst om hammerhaier bare åpnet tårekanalene.



3. Liker du håndskriften din?
Den er ok.



4. Har du unger?
Øh, nei.



5. Hvis du var en annen, ville du da vært venn med deg selv?
Hvis jeg sier nei, så er jo det en fornærmelse mot alle vennene mine. Er det ikke? Jeg må si ja.



6. Bruker du ofte sarkasme?
Nei, jeg gjør faktisk ikke det. Sikkert fordi jeg får nok av det fra alle menneskene rundt meg.



7. Hva er din favoritt tv-serie?
Ser ikke på TV. Eller, programmer om kosthold og feite mennesker får meg ofte til å sette meg ned i sofaen for en liten stund.



8. Hva er din drømmebil?
Nei, jeg skal aldri i mitt liv ta lappen, så noen drømmebil har jeg ikke.



9. Hvem var den siste personen du ga klem til?
Vilde, tidligere i dag.



10. Hva er din favoritt frokostblanding?
Økologisk frokostblanding med masse frukt oppi fra AXA.



11. Plasserer du skoene dine sammen etter du har tatt dem av?
Ja, jeg mener jeg gjør det.



12. Synes du at du er sterk?
Haha, nei.



13. Hva er din favoritt is?
Hadde jeg fått spørsmålet for 6 uker siden, så kunne jeg nok svart, men nå har jeg jo blitt veganer og er ikke særlig into tofu-is og sånt ennå.



14. Hva er det første du legger merke til på det motsatte kjønn?
Holdning og stil.



15. Hva synes du om å sove i telt?
Toppers. I mitt liv er telt=festival=GØY!



16. Hvordan form og humør er du i akkurat nå?
Jeg har det veldig ålreit, takk!



17. Hvem savner du mest?
Julie! Ingen tvil, jeg savner Julie aller mest.



18. Hvor var du sist sommerferie?
På Hovefestivalen og en masse turer på Charlies Bar.



19. Hva er det siste du spiste?
Havrebrødsandwich med vegetarpostei, solsikkefrø, spinat og soltørka tomater + bananer og kaffe.



20. Hva har du på veggene dine?
Ingenting, jeg har akkurat flyttet inn på rommet. Vel, for 2 uker siden. Men jeg liker å ha det helt "nakent" rundt meg, bare, hvite vegger og alt det der. Det er mye mer harmonisk.



21. Hva gjorde du i går?
Sov, hentet sykkelen min i byen (selv om det var det minste jeg hadde lyst til så fyllesyk som jeg var), handlet mat og eksperiementerte på kjøkkenet.



22. Bla til den 37ende personen i telefonlista di. Er dette din beste venn?
Æsj, det gidder jeg ikke.



23. Favorittsport?
Jeg liker å svømme, men neimen om jeg følger med på noe.



24. Synes du at gutter skal ha langt eller kort hår?
Det kommer helt ann på.



25. Liker du puter?
Ja.



26. Blir du lett knyttet til folk?
Nei.



27. Skrekkfilmer eller kjærlighetsfilmer?
Det kommer jo ann på filmen det da, men sånn generelt så er jeg ikke så veldig glad i noen av disse sjangrene.



28. Siste filmen(e) du så?
Før soloppgang.



29. Hva har du på føttene dine?
Ingenting.



30. Hva ser du frem til?
Å få skrive noe skikkelig, møte venner som bor langt borte igjen og til Roskilde.



31. Fryser du akkurat nå eller er du varm?
Varm nok.



32. Favorittdessert?
Har ikke noen soleklar favoritt nå som jeg har blitt veganer. Frukt er vel og bra, med fare for å bli sett på som den helsefriken. Ellers er en kopp svart kaffe og røyk etter middag essensielt (ja, der røk helsefrik-stempelet).



33. Hvilken bok driver du å leser?
More. Now. Again. av Elizabeth Wurtzel og Hassel-nøtter av Henrik Wergeland.



34. Savner du noen så mye nå at du har mest lyst til å gråte?
Nei.



35. Vil du gifte deg?
Nei.



36. Favorittlukt?
Luken av gress og asfalt etter at det har regnet, jasmintrær og kaffe.



37. Metallica eller Maiden?
Ingen av bandene.



38. Hvor langt hjemmefra er det lengste du har vært?
Indonesia.



39. Har du et spesielt talent?
Jeg kan bruke albuen til å skrive med tastaturet.



40. Hvor ble du født?
Bærum.



41. Vil du flytte til et annet land?
Kanskje for en periode, men ikke for alltid.

Ingen kommentarer: