fredag 23. mai 2008

Knuste ballbinge med stjålet dumper


Med både dumper og gravemaskin drev tyver med villmannskjøring i Vågsbygd natt til fredag.

KRISTIANSAND: Fredag formiddag stod dumperen forlatt ved grusbanen ved Karuss barneskole. I løpet av natten hadde tyvene kjørt tvers gjennom ballbingen på stedet, før villmannskjøringen endte i en grushaug.

- Dumperen ble først stjålet fra Østre Rigedalen. Den ble så kjørt opp til Fiskåvann i Vågsbygd, opplyser stasjonssjef ved Vågsbygd politistasjon, Svein Erik Olsen, til fvn.no.

Ved Fiskåvann ble dumperen forlatt, og byttet ut med en gravemaskin.

- Tyvene har da tatt seg inn i en gravemaskin som stod på anleggsområdet der, og kjørt rundt i denne, forteller Olsen.

Motoren på gravemaskinen ble ødelagt, men dette stoppet ikke gjerningspersonene.

- Dumperen ble så tatt i bruk igjen. Den ble kjørt ned til Karuss hvor de kjørte over en ballbinge, og ødela den, sier stasjonssjefen.

Så langt har politiet få konkrete spor etter villmannskjøringen. Ingen er så langt pågrepet eller mistenkt.

- Vi har ikke pågrepet noen i forbindelse med dette, og er interessert i publikums hjelp, opplyser Olsen.

Kristiansand kommune har anmeldt skadeverket på ballbingen. Skadeverket på gravemaskinen er også anmeldt til Vågsbygd politistasjon.


----

Nei, det var ikke meg! Riktignok fyllekjørte jeg, men på noe så kjedelig som min rustne, gamle skranglesykkel fra 80-tallet, og jeg var riktignok sinna, men mer på teite dørvakter som valgte å opprettholde 20-årsgrense bare for Vilde og meg enn på småunger med fotball.

Å, sa jeg teit? Det var vel mer jeg som var teit i går. Jeg er dessuten et bankkort fattigere. Enten mistet jeg det i går eller så har jeg bare glemt det et sted her hjemme etter å ha skrevet kontonummeret mitt på en masse regninger (for alle bøkene jeg har kjøpt, og det fortsetter å komme flere!). Æsj, dette er andre gang på under ett år. Kanskje banken tror at jeg har en masse småsøsken som trenger falske legg (tydeligvis trenger også jeg det!)?

Ingen kommentarer: