tirsdag 24. juni 2008

Mimrestund

I dag har jeg endelig fått håret klipt (jeg er kjempefornøyd!) og deretter tilbragt over 4 timer på kjøkkenet. Jeg har lagd en haug med veganske chocolate chip cookies, som er minst like gode som de de fleste andre spiser, banan-sorbéis, tahini- pålegg og en pastarett med grønn puré og rosa rødvins-pasta kjøpt i en liten bortgjemt butikk i Trieste på roadtrip til Roma med familien for et par år siden. Fancy! Også hadde jeg middagsbesøk av Vilde, og vi lurer på hvordan en agurk kan være 90% vann. Hvis vi sørger for å få den dehydrert, blir den bare 10% av sin opprinnelige størrelse da? Og visste dere at krysninger mellom løver og tigere heter ligere og blir større enn den største rene kattearten (sibirske tigere) fordi de ikke arver noen vekstreduserende gener?

Mm, over til andre dyr: hester! Eller én spesiell hest da. Jeg så at ei gammel klassekamerat hadde lagt ut et bilde av min kjære hest på Facebook, fra tiden hun hadde ham på halvfõr ikke så lenge før vi kjøpte han. Å, fineste Lesto Wonder Boy! Jeg må dele bildet med dere.



Og her er enda et bilde av ham, med meg på ryggen. Av dårligere kvalitet, for på den tiden (både hesten og jeg var 12 år gamle) var ikke digitalkamera noe absolutt alle hadde ennå.



Å, var han ikke fiiin? Joooooo, beste hesten i verden.

Og mens jeg allerede holder på med denne mimringen, og siden Hove har begynt og jeg ikke er der, her er noen bilder fra fjorårets festival:


































Ingen kommentarer: