mandag 2. juni 2008

Sommer

Det er andre juni, det er hotpants-og bikinitoppvær, det er 24oC, det er sykt, sykt, sykt.

Min hytte-skrive-tur er utsatt til fredag, så jeg har brukt mesteparten av denne helgen på å sløve i hammocken med Tommy & Tiger'n-bøker. Jeg prøvde meg på å male gjerdestolper i dag, men gav opp etter en times tid pga. varmen, så jeg syklet ned til sentrum og lånte fagbøker om to av mine store interesser, menneskets anatomi og mat, og kjøpte nektariner, bananer og vannmelon i stedet, og tilbragte igjen tiden videre i hammocken. Ja, jeg er så sløv av varmen at jeg bare leser om mat, jeg lager den ikke.

Jeg elsker sommerferie ass! Jeg elsker at jeg kan gå ut på tirsdager, onsdager, torsdager, samme-hva-slags-dager, for jeg har jo fri dagen etter uansett. Jeg elsker å ligge og slacke i hammocken. Jeg elsker at jeg kan ta meg en (jogge)tur nårsomhelst. Jeg elsker å ha masse tid til alt og ingenting, hva enn jeg måtte ønske å gjøre. Så hva skal jeg i morgen? Jeg skal enten ta meg an laaaang dagssykkeltur med nistepakke og det hele, eller skal jeg få rævva ned til en frisørsalong og få håret klipt? Eller skal jeg bare sitte i gresset og spise is og lese blader hele dagen lang? Eller skal jeg rydde rommet mitt, rommet som jeg flytta inn på for nesten 3 uker siden, som jeg ennå ikke har innreda skikkelig, heller ikke lagt alle klærne på plass? Næææi, jeg gidder ikke det, jeg har jo aaaaall verdens av tid.

Oh, sommerferie løøøv.

Ingen kommentarer: