søndag 14. september 2008

Daniels bursdag

Daniel hadde bursdag i går og den kvelden ble tilbragt hos Sofia med en én-liters flaske gin på 47,3 % (!) og tonic-vann og eplejuice lagd av epler fra Sydtyrol, selvfølgelig ute på verandaen som alltid, bare at nå kunnen vi faktisk merke at høsten er her og er kald og at det er deilig å vaske hendene i varmt vann etter å ha vært på dass sånn at de får bevegelighet i seg igjen og ikke blir fastlåse i holde-en-sigarett-stilling.


Omsider, etter å ha diskutert graffitti, kunst, nasking og røykeavhengighet med moren og stefaren til Sofia, spist litt av en av de fantastiske brødene de pleier å bake og båret Sofia til sengs etter at vi hørte et dunk utenfor verkstedet, og jeg med min maniske munndiaré fortalte Helene skrøner på hele veien ned til byen, kom vi oss endelig til et fullstappa Challa rett før stengetid.
Over til noe helt annet så hater jeg (som alle andre) det nye Facebook og apropos så sier Sofia at jeg bruker ordet "hate" litt for mye, og det er kanskje sant, så jeg skal prøve å la være. For jeg gjør jo ikke det, det er forskjell på å ikke like noe så godt og å hate, det vet jo alle. F.eks. så liker jeg ikke Björk så godt. Altså dama, men jeg liker musikken hennes ganske godt, siden jeg faktisk hører på henne akkurat nå. Ikke sånn supergodt, men akkurat nå hadde jeg lyst til å høre på henne. Apropos musikk, så hørte jeg på PJ Harveys (som forøvrig er en av mine favorittdamer, i motsetning til Björk) Uh Huh Her her en dag og ble litt paff over hvor fin plata er. Det skjer hver gang jeg hører på den etter å ikke ha hørt på den en stund, hvilket skjer hver eneste høst. Facebookstatus en gang i fjor på samme tid: Kathleen Rani Hagen is Uh Huh Her ♥ (min elefanthukommelse er syke greier).

Ingen kommentarer: