mandag 29. september 2008

Ny runde

Jeg har nesten lyst til å tilbringe to uker i ingenmannsland igjen. Men jeg skjønner jo at det ikke bare dreier seg om å produsere en lang tekst, men også om å ikke være her og å ha en unnskyldning for at jeg ikke har jobb, annet enn at jeg i følge over 30 potensielle arbeidsgivere og flere bemanningsbyråer er helt ukapabel til å gjøre noe som helst nyttig. Og det kommer ikke til å fikse seg heller bare fordi jeg tar en time-out i to uker, så nei, jeg skal ikke gjøre det.

Arbeidet adler mannen, sa Karl Marx, jeg vet det. For jeg føler meg skikkelig useless uten en jobb og jeg hater det.

I dag har jeg vært på mitt ente jobbintervju, på Toys'R'Us (jeg får sikkert ikke den jobben heller), og søkt på enda flere jobber, og nå bare...

Æsj, det finnes ikke noe verre for selvfølelsen enn dette. Det er flaut å svare når folk jeg treffer på spør hva jeg driver med og jeg må si at jeg er arbeidsledig. Og jeg forstår virkelig ikke at det er noen i verden som har lyst til å leve på trygd. Tanken på det for meg til grøsse.

Ingen kommentarer: