onsdag 24. desember 2008

Tegneseriekonkurranse


Jeg er med i denne tegneseriekonkurransen og tenkte derfor at jeg i den anledning skulle tegne en tegneserie av meg selv, men jeg er visst altfor utålmodig til sånt. Jeg liker å tegne (av og til), men å tegne meg selv med samme klær og samme bakgrunn om igjen i flere ruter gikk ikke. Det ble for langvarig og for kjedelig. Så dere får nøye dere med et selvportrett (jeg har ikke så mye hårspray i håret i virkeligheten. Ikke emoluggen heller), en hest (hallo, jeg elsker jo hester!) og Jesper Pusekatten.

Mjau.

Foruten Jesper Pusekatten og en hest burde jeg ha tegnet dette inn på selvportrettet: Matusalemrom (verdens beste rom! Nei, verdens beste alkoholholdige drikk!), stabler med Rocky-tegneserier (jeg er verken særlig kred eller sær på tegneseriefronten), bøker (sammen med hesten! Hva blir det? Lesehest! Høhø. Nei, herregud, så teit jeg er), skrivesaker (data, skrivemaskin, notatbøker, papir og blyant? Whatever, bare jeg får skrive), trolig også mobiltelefonen hvis det skulle vært et ærlig selvportrett, og jeg skulle egentlig ha sittet i en svær seng (dobbel med hvite laken) på et kjøkken fylt av de dyreste matoljer (jeg ønsket meg det til bursdagen min nå nylig, og fikk det!), all verdens krydder, veganerkokebøker, nøtter av alle sorter, lønnesirup, spinat og brokkoli (yndlingsgrønnsakene mine!), tonnevis av avocaodo og fancy kjøkkenutstyr. Ja, for kjøkken (og soverom) er de beste stedene i et hus, til tross for at jeg er den verste kløna jeg vet om. Litt sånn som Donald faktisk, men det gjør ingenting, for til tross av å være gjeldsslave, klønete, ofte arbeidsløs og ulykkesfugl, har han det jo ganske greit likevel. Og siden vi har så mye til felles, burde jeg også få en tegneserie om meg. :)

Ingen kommentarer: