onsdag 22. april 2009

Nesten som et lite notat på en post-it-lapp

Jeg har skrevet et postkort til ei jente i Litauen og fortalt at EA og jeg spiste hylleblomstyoghurt og rundstykker på stranden i dag og at våren er min favorittårstid, at jeg liker at alt er grønt rundt meg og at hun burde lese Francesca Lia Block, jeg slutter visst aldri å nevne henne, men bøkene er så fine. Det er lenge siden jeg har lest henne nå, men jeg husker alt så godt, jeg har lest så mange av bøkene mange, mange ganger, og mens vi snakker om bøker: i morgen er det verdens bokdag og jeg har så lyst til å lese A Concise Chinese-English Dictionary For Lovers av Xiaolu Guo, hun skrev den mens hun holdt på å lære seg engelsk, den er med andre ord skrevet på chinglish, håper de har den på biblioteket, jeg skal se i morgen, unnskyld meg, jeg hadde tenkt til å skrive langt, mye lengre enn dette, men nå veldig plutselig fant jeg ut at jeg heller har lyst til ligge stille og høre på Yann Tiersens Le Demache på repeat og etterpå skal jeg sove sove, jeg er så sliten, håper jeg drømmer noe fint, om flaskegrønne bølger og rosa skyer som jeg kan sitte på og fly i, eller nei, jeg vil helst ikke drømme i det hele tatt, det er når man ikke drømmer at man sover tyngst har jeg lært. Jeg vil ikke være sliten igjen i morgen, men du som ikke er sliten kan jo lese om Nasjonalnorsken i stedet, jeg går og legger meg, god natt!

6 kommentarer:

Silje sa...

Jeg har også sendt noen kort med postcrossing nå :) Tre stykker. To av de (til finland og tyskland) er mottatt, men det tredje (til Montana, USA) er ikke registrert ennå, selv om jeg sendte for veldig lenge siden. Og det burde jo komme frem etter en dag eller to (siden jeg sendte fra usa). Jaja. Jeg har ikke mottatt noen selv ennå. Venter i spenning! :)

Anonym sa...

Francesca Lia Block er fantastisk! Jeg virkelig elsker bøkene hennes! Leste dem første gang da jeg var 11-12, og de er like bra i dag!

Oj, er det verdens bokdag i dag? Da får jeg lese ut The Caravans av Marina Lewycka. Himla fin bok!

...og ja, Dexter er egentlig en bok, men det som er interessant er at bøkene og serien har gått to forskjellige veier! Fin blogg forresten!

Marita sa...

Du må lese den boken!

Kathleen sa...

Silje: jeg skrev nettopp mitt femte, til Tyskland :) Rart at det du snedte til USA fra USA ikke har kommet frem, jeg sendte også et til USA, her fra Norge altså, og det tok bare fire dager.

Myldretid: Takktakk :)

Marita: ja, jeg skal, men jeg orket ikke å gå på biblioteket i dag likevel + jeg har ingen penger og jeg skylder dem litt, jeg er ikke så flink med å levere bøker i tide :P

Ena sa...

den er veldig bra den boka!
jeg lånte'n på skolen.
så den på biblioteket i byen for litt siden med der hadde de den bare (?) på norsk..det ble for dumt. den må leses på engelsk.

Silje sa...

Det kan hende at hun er på ferie, eller at det har forsvunnet i posten? Eller at hun ikke har giddet å registrere det ennå. Jeg har ikke gitt opp håpet hehe. I dag mottok jeg mitt første kort - fra Brasil :) Gøy.