onsdag 17. februar 2010

Under pseudonym

Jeg er i Barcelona. Dusjen har bare kaldt vann, jeg har drukket frozen margaritas og mojiotos paa Manu Chao sin bar i en liten sidegate, datamaskinen sier at alle ordene er feil fordi den mener spansk er riktig (og ikke norsk), et spraak jeg ikke kan (selv ordet for oel har jeg maattet spoerre om mer enn to ganger i dag), og kjaeresten min sover i en dobbelseng som ikke er dobbelseng, men to senger slaatt sammen, bare at den sprekken i mellom dukker opp hele tiden og jeg vaakner av at jeg nesten havner nedi og deretter i gulvet. Paa nattbordet ligger en tom cavaflaske, et fransk fashion magazine jeg fant paa t-banen og en pose med smaagodt vi aldri har spist foer naa. Rundt meg akkurat naa henger det tusen franskmenn som spiser opp alle baguettene i frokostbuffeen (med Milky Way- paalegg paa!!!), men det gjoer ikke saa mye, for vi kan bare ta metroen i 10 minutt, gaa av og saa gaa bort til den oekologiske restauranten i Carrer d'Hospitale og spise veggis-smoerbroed og -burgere, fylte paprika, fetaost, salat, oliven og loek, og drikke ferskpressa eple -, appelsin- og -ingefaerjuice til frokost (appelsinpresseren er sykt fascinerende!), etterfulgt av at mannen i disken er supersoet og kommer opp i andre etasje og gir oss et stykke sjokoladekake naar vi tror vi er mette, ogsaa er vi ikke stappmette likevel, og han disker opp med gulrotkake og to kopper kaffe og saa er vi mette paa ordentlig og gaar paa markedet hvor det er tusen forskjellige olivenoljer, men naa, hysj, hysj, jeg er litt full, det er sovetid og resten er hemmelig.

Ingen kommentarer: