søndag 13. juni 2010

En junisøndag

Jeg er ikke på det hemmelige stedet, jeg kom hjem på onsdag for å rekke en bursdagsfeiringstur/returDanmark-drikke-øl-i-Aalborg-tur, for så å få magevondt i flere dager, noe som har resultert i litt færre sider tekst enn planlagt, men det spiller ikke noen stor rolle for no way om jeg blir ferdig før København uansett. Jeg blir eid av detaljer, skildring og nøyaktighet (og det er ganske annerledes enn da jeg skrev den såkalte andre boka). Dessuten av det faktum at det bare er mørkt i en halvtime i døgnet - or it seems so. Jeg planla på nachspiel i går, der jeg satt i vinduskarmen med et ben ut og røyka at jeg skulle skrive et skikkelig poetisk innlegg om hva det beste med å bo i dette landet er, nemlig det fact at solen lyser nesten hele døgnet, det er det fineste jeg vet om i hele verden, tror jeg. Det er i hvertfall ikke langt i fra. Men akkurat nå summer ikke hodet slik at det lar seg gjøre, så nå sitter jeg bare her på verandaen og snylter på en av naboenes nett mens jeg venter på mat: nystekte baguetter stuffed med masse godt, de er snart ferdige, og sjokomelk, og det blåser her, så det er litt kaldt. Jeg går inn og der er det ikke nett.

1 kommentar:

Anonym sa...

veps i hodet