lørdag 24. juli 2010

Prosjekt 5/6 om dagen: dag 3

DAG 3

1. En banan - oppi müslien med tørkede eplebiter og soyamelk.

2. Halvparten av en stor galiamelon, eller mindre, for jeg spiste den sammen med Ea.

3. Paprika på knekkebrød med pålegg. Som sagt, man skal ikke kimse av det.

4. og 5. To glass banan-, ananas- og kokosnøttsmoothie. Den samme som på dag 2.

6. Spinat- og fetaostpairester fra i går.

7. Et eple.

8. og 9. To porsjoner kremet brokkolisuppe. Hvis ikke det er supersunt, så vet ikke jeg! For ja, den var selvfølgelig lagd fra scratch, hva tar dere meg for?

Woho, jeg tror jeg trygt kan si at denne dagen fylte de 6 om dagen, selv om paprikaen kanskje er litt for lite til å fylle én frukt og grønt og vi ble enige i går om at spinaten i paien heller ikke er nok til å fylle ut én frukt og grønt. Men selv uten de punktene er dette godt over 6 om dagen. Sykt bra!

Jeg har dessuten funnet ut at løk faktisk er godt for noe. Den har ganske (alt er relativt) folat, magnesium, fosfor og en del mer kalium enn jeg trodde, og det er bra for sistnevnte senker blodtrykket og minsker risikoen for slag og nyreslitasje. Og nå leste jeg at grønnsaker generelt inneholder mye kalium, så puh! Ingen vil jo ha slag. Ikke nyreslitasje heller.

Ingen kommentarer: