torsdag 5. august 2010

En liste over fine ting

Jeg har stort sett holdt meg unna sånne listegreier fordi jeg synes det blir for enkelt, men nå har jeg altfor lite tid til å skrive + jeg orker ikke siden jeg skriver så mye annet, derfor skal dere få en liste over et knippe fine ting.

-Cider med hylleblomstsmak. Jeg er ikke særlig glad i cider (bortsett fra svensk kosecider nærmest uten alko), men denne er god.

-At det finnes en gate som heter Kleingade.

-Og en plass som heter Højbro plads sånn som i sangen om de tre kineserne som spiller kontrabass på ja, nettopp Højbro plass.

-Kolonihager. Vi sykla forbi maaaange av dem i går, tilogmed en som holdt på å bli bygd og det var innmari koselig!

-Coffeetableboka med bilder av Asia som jeg så i nå nettopp da jeg venta på at klokka skulle bli to sånn at jeg kunne ta den pc-en jeg har reservert på biblioteket.

-Sofia kommer på besøk hit i morgen!

-At Sofi Oksanen kommer på en litteraturfestival på Lousinana senere i august, digger henne, skal så sykt ha autografen i den nye boka hennes, æææ, starstruck!

-Den kremete tomatsuppen som Ea lagde, med søtpoteter og peanøttsmør, sykt nam-nam, den er tilogmed god når den er kald!

-Museer. Denne uka har jeg vært på Kunstindustrimuseet og sett på porselen, kåper og kjoler og skisser av Margit Brandt, samuraisverd, sølvsnakes, barokk-kjoler (um, eller var det rokokko?), krydderbeholdere man kan ha i lomma, kinesisk kunst, kimonoer og tilhørende spenner og hårnåler, bare blant annet, og straks, etter å ha fått i meg noe mat, skal vi på det medisinske museet.

1 kommentar:

Isabel sa...

Jeg elsker museer! Det er så koselig å gå rundt og se på alle slags finurlige gjenstander og bare oppleve en del av historien :)