mandag 30. mai 2011

Moteblogging #7: Et bevismateriale


I underserien "Se på T-skjortene mine" viser jeg nå bevismaterialet for at jeg i går, søndag tjueniende mai, gikk 7-fjellsturen over Bergens syv fjell. 3,5 mil og 2400 meters oppstigning. Tretten timer i gjørme, hagl, vind, regn og litt sol. Over Lyderhorn 396 m o.h. (Hva er det jeg har begitt meg ut på?), Damsgårdsfjellet 350 m o.h. (de første fem liter vann er drukket opp), Løvstakken 477 m o.h. (Dette blir det siste fjellet, smerte), Ulriken 640 m o.h. (visstnok "Bergen's most spectacular view", men jeg kikker på byen i to sek før høydeskrekken rammer meg og jeg må snu meg og såvidt tør begi meg på nedoverveien, spesielt ikke når det akkurat da begynner å hagle og vinden nesten dytter meg over ende), Fløyen 400 m o.h. (her har pappa tatt banen opp for å overtale min bror og jeg til å fullføre turen), Rundemanen 560 m o.h. (Jeg kommer til å fryse i hjel her) og Sandviksfjellet 417 m o.h. (Yess, nå kan jeg dra hjem og dusje!!!). Jeg og min bror er fra nå av de sprekeste jeg kjenner!


3 kommentarer:

Pål sa...

Så jo morsomt ut, om man glemmer alt du sa om vind, regn, gjørme og hagl. :)

Michaela sa...

Awesome! Det vil jeg også gjøre (..en gang)

Silje sa...

Sukk, jeg har alltid ønsket å ta en lang, lang gåtur i fjellet.