fredag 20. mai 2011

Søttende mai/I stallen

På søttende mai stod jeg opp og leste Hamsun i to timer før det var på tide å spise kakefrokost med familien på Ernst Hotell. Her er et mobilbilde mamma tok av pappa og jeg. Håper han ikke trenger å gå inn på slettmeg.no nå (en side jeg forøvrig anbefaler varmt til alle som vil slette seg fra Facebook, men som ikke vet hvordan).


Etter kakefrokost dro kjæresten min og jeg til stallen, for hesten jeg har på delfôr vet ikke hva søttene mai er. Han får ikke kake på søttende mai, bare havre og pellets.


Så møkker jeg boksen hans.



Deretter må jeg helle møkket i en container. Heldigvis mistet jeg ikke trillebåren oppi denne gangen. Det gjorde jeg nemlig sist.


Så henter jeg hesten ute i innhengningen. Btw så heter hesten Chicago Hope og han liker ikke å bli hentet. Se, sykt sint han blir:


Fortsatt sint:


Hjelper ikke for min del, jeg er bare glad, det er jo søttende mai og jeg har spist kake:


Så blir Chicago glad:




Og vips er alt utstyret på og jeg sitter på hesteryggen, for kjæresten min stod bare i mobiltelefonen mens jeg salte på.


Så rir vi. Legg merke til flagget i bakgrunnen, det er jo søttende mai.




Her sliter jeg litt med å få av hodelaget.


Så går vi ut til innhengningen igjen, for vi skal spise enda mer kake og is, vi menneskene.


Og så hopper det sykt mange timer fylt med pizza, øl, smågodt, reker, loff, majones, jordbær med sukker på, kroneis og brus - helt til fyrveritid og et kamera som gjør at det ser ut som skumring når det egentlig er helt mørkt i virkeligheten. Anyways, her er jeg glad fordi det snart er fyrkverkeritid og jeg elsker fyrverkeri (nesten) like mye som kake!

5 kommentarer:

erleichda sa...

For en fantastisk dag ! Jeg man vet ikke hvilke er best... kake eller fyrverkeri... vanskelig : )

Anonym sa...

Fiiiiine hesten som ble blid.

Ena sa...

alt for koselig!! får meg til å tenke på hvor lite jeg egentlig gjorde ut av dagen :P

Synne sa...

Haha, så morsomt at han heter Chicago Hope! Popkulturelle nittitallsreferanser herfra til neste søttende mai!

Camilla Didriksen sa...

herlig :)