tirsdag 21. juni 2011

Københavnnotat

EA og jeg og alle pensjonistene går på matinéforestilling på Cinemateket i København en fredagsformiddag; vi ser Coco & Igor med Mads Mikkelsen som snakker russisk og fransk, vi ser alle de fine klærne og jeg tenker jeg må ha en Coco Chanel-kjole en dag, jeg tenker jeg skal opprette en egen Coco Chanel-sparekonto, og etter filmen ser vi at det har regnet, at regnet på bakken holder på å tørke, og vi går og spiser pærefløteis appertizer på Nyhavn, på vei til Christianshavn hvor vi skal spise spinatpaneer og drikke mango lassi og bli så mette at vi knapt orker å gå tilbake til hostellet på Nørrebro, og vi hører kirkeklokker spille en Kim Larsen-melodi mens vi går, og jeg sier at Coco Chanel hatet søndager for hun visste ikke hva hun skulle gjøre med fridager.

3 kommentarer:

ulrikke sa...

Du skriver så vakkert, Kathleen.

Ena sa...

Skal si du tar av med blogposts for tida! Gøy å følge med på.
Har tatt noen notater i det siste selv forresten, legger dem kanskje ut snart..

Anna sa...

Ah, tror jeg nettopp fant ut hvorfor jeg ikke alltid er like begesitret for søndager.