tirsdag 17. januar 2012

Kaktus, slanger og andre dyr i ørkenen

I ørkenbyen Phoenix, Arizona var det ikke like kaldt som i El Paso.


Mitt utsiktsbilde over Phoenix.
ørkenby

Et juletre. 
kule

I Arizona så jeg et bilde av en klapperslange. 



Og en ekte klapperslange.



Og et slangehull i bakken.
snake

Dette bildet tok jeg da jeg hadde en puls på sikkert 201 slag i minuttet. (Jeg var i USA sammen med søsteren min, noe som ikke alltid er så bra for blodtrykket og hjertet, tror jeg.)
du vet, søsken

På vei til Grand Canyon. Jeg liker solcellepaneler.
fornybar

En kråke. 
stor

Vi kikker på Grand Canyon. Bilder av Grand Canyon får meg til å tenke på alle engelskbøkene jeg har hatt på skolen. Hver gang USA ble presentert, var det alltid et bilde av Grand Canyon. (Men det er mye finere i virkeligheten.)



Vi ser på at skyggene beveger seg.
citrus

Vi drikker en kjempegod ørkente mens vi venter på skyggen.
citr

Skyggen har bevegd seg.
dark vader

Vi venter litt på at skyggen skal bevege seg mer.
sko

Skyggen har bevegd seg enda mer.
snart

Skyggen har tatt over.


En stor kaktus og jeg.



En liten kaktus og jeg.
nål

Søsken.


Jeg later som jeg er en meksikaner.


Dette bildet skal jeg sende til Kristiansand kommune. Så kan de lage et lignende på norsk til turområdet i Jegersberg.  (Neida. Jeg bare tuller!)
trøbbel

Palme og snedig bygg.
arkitektur

Dette så jeg inne på Barnes & Nobles.


ghost

Et tusenbein og jeg. 



Jeg så ingen skorpion i ørkenen, men jeg så en i byen.


Etter Phoenix, dro vi med Greyhound-buss til San Diego, California. Denne gangen fikk vi sitte på en buss. Mens vi ventet på bussen tok jeg et bilde av dette skiltet som viste vei til Albuquerque fordi det er der handlingen i tv-serien Breaking Bad hovedsaklig foregår. Men det er ikke bare tv-serier Greyhound får meg til å tenke på. Greyhound-busser får meg til å tenke på karakteren Connie i Jonathan Franzens Frihet; Connie som tar Greyhound-bussen i timesvis frem og tilbake for å møte Joey som hun er helt vannvittig forelska i. Greyhound-busser får meg også til å tenke på filmen A Love Song for Bobby Long, når Pursy Will (i Scarlett Johanssons skikkelse) venter på bussen på stasjonen så lenge at hun får lest ferdig hele The Heart is a Lonely Hunter av Carson McCullers, og på at når hun er ferdig med den, bestemmer hun seg for å ikke dra likevel.

Ingen kommentarer: