torsdag 5. januar 2012

N'awlins

Noe skjedde i høst. Jeg begynte å like å ta bilder. Derfor tok jeg over kameraet til familien min da vi stakk til New Orleans før jul. 

Utsikten fra hotellrommet.

En fin bro over Mississippi.

En lekter på Mississippi + to fine heisekraner.

En hest med fint prikkemønster som jeg egentlig er litt usikker på om var en hest eller et muldyr eller mulesel siden den hadde så store ører.

En katt i Preservation Hall.









En lobster jeg tok bilde av sånn at jeg, når det blir sommer, kan sende det til rægesidene i Fædrelandsvennen og få et gavekort på en kilo ferske reker på Fiskebrygga i Kristiansand.




Jeg så en bygning hvor alle vinduene som lyste til sammen formet et kors. (Uæh!)



Frokost på en fransk kafé hvor det bare jobbet gulinger.

jj
På en plantasje.


En sukkerrørplog og jeg.





Og for at dette fortsatt skal være en bokblogg, her er et bilde av hele Harry Potter-serien signert, til salgs i et antikvariat i det franske kvarteret i New Orleans:


Jeg kan også nevne at jeg kjøpte bl.a. Lorrie Moores novellesamling Birds of America på et annet antikvariat i The French Quarter og at jeg nå elsker Lorrie Moore, at Truman Capote og Tennesse Williams er fra Louisiana og at jeg neste uke skal se En sporvogn til begjær på Cinemateket. Yeah.

4 kommentarer:

Johanne sa...

Fotoentusiasten vart glad for å høyre at du har byrja å like å ta bilder! Det er faktisk veldig gøy. Man treng ikkje vere pro for å ha det gøy med det. Likar dessutan at du held deg til tema med siste bilde. Og at eg no må google Lorrie Moore!

motionocean sa...

Bilder er så fine! De forteller mye, selv om det er tatt i farta! (Harry Potter<3 Måtte nevnes ;D)

Solgunn sa...

Kanskje vi var i New Orleans samtidig. Var på kveldscruise med dampbåten du har bilde av for bare en uke siden. En herlig by!

Kathleen sa...

Å, var du? Vi fikk ikke tatt noe cruise, var i New Orleans bare tre dager før vi tok toget til El Paso. Men vi tok en sånn liten elvebåt i sumpen! Fin by, ja, skikkelig chill og så mange hyggelige mennesker.