mandag 6. februar 2012

Den siste timen på toget før man kommer fram er alltid den langsomste

1. Hvor gammel er du om fem år? Tjueåtte år.
2. Hvem var du minst to timer rundt i dag? De andre passasjerene i kupéen på toget.
3. Hvor lang er du? 180 cm.
4. Hva var den forrige filmen du så? The Descendants på kino.
5. Hvem ringte du sist? Kjæresten min.
6. Hvem ringte deg sist? Kjæresten min.
7. Hva stod på den forrige sms-en du fikk? «Jeg har kjøpt cola, sa jeg jo.»
8. Foretrekker du å ringe eller sende sms? Sms til folk jeg ikke kjenner så godt, ellers er det raskest å ringe.
9. Er dine foreldre gifte eller skilte? Gifte.
10. Når så du mammaen din sist? I dag morges før pappa kjørte meg til stasjonen.
11. Hvilken farge har du på øynene? Brune.
12. Når våkna du i dag? Klokka sju.
13. Hva er din favorittjulesang? Tells Joni Mitchells 'River'? Den har julemelodi.
14. Hva er din favorittplass? På vei et sted.
15. Hvilken plass liker du minst? Flyplasser og kjøpesentre.
16. Hvor tror du at du er om ti år? Vet ikke, men håper jeg bor på et sted hvor jeg kan ha katt.
17. Hva skremte deg mest om natta som liten? Jeg vet ikke? Jeg husker ikke, det var vel forskjellig alt ettersom hva jeg nettopp hadde sett på tv.
18. Hva fikk deg til å le hardt seinest? Det husker jeg heller ikke, men det var ikke lenge siden.
19. Hvor stor er senga di? Hundreogtyve centimeter.
20. Har du stasjonær eller bærbar datamaskin? Bærbar.
21. Sover du med eller uten klær? Med.
22. Hvor mange puter sover du med i senga? Det er to av dem i senga, men bare en av dem er min når jeg sover. Eventuelt sover jeg uten pute.
23. Hvor mange land har du bodd i? Jeg har bare bodd i Norge, hvis ikke et par måneder i København tells.
24. Hvor har du bodd? Asker, Kristiansand, Bergen, København.
25. Liker du sko, sokker eller barføtt? Bare føtter om sommeren, raggsokker om vinteren.
26. Er du sosial? Nei.
27. Hva er din favorittis? Peppermynte!
28. Hva er din favorittdessert? Iskrem og bær.
29. Liker du kinamat? Nei, er ikke noe særlig glad i det. Men jeg er veldig glad i mat fra andre asiatiske kjøkken!
30. Liker du kaffe? Både ja og nei - jeg er jo avhengig av det.
31. Hva drikker du til frokost? Vann og grønn te.
32. Sover du på noen spesiell måte? Alltid på venstre side.
33. Kan du spille poker? Jeg har kunnet det mange ganger, men hver gang jeg lærer meg det, glemmer jeg det etter en dag eller to.
34. Liker du å kose? Ja, men ikke når andre mennesker er til stede. Det gjør meg ukomfortabel.
35. Er du et avhengighetsmenneske? Nei. Jeg kan slutte med ALT på dagen.
36. Kjenner du noen med samme bursdag som deg? Ikke nå lenger.
37. Vil du ha barn? Jeg vil ha en katt.
38. Kan du noen andre språk enn norsk? Jeg kan engelsk og så pusler jeg litt med tysk og fransk.
39. Har du noen gang vært i en ambulanse? Ja, to ganger.
40. Foretrekker du havet eller et basseng? Elsker havet, men liker godt å svømme i basseng når det er vinter.
41. Hva bruker du helst penger på? God mat og drikke og togbilletter.
42. Eier du dyre smykker? Noen.
43. Hva er ditt favorittprogram på tv? Jeg ser ikke på tv.
44. Kan du rulle med tunga? Ja.
45. Hvem er den morsomste personen du kjenner? Jeg kjenner mange morsomme!
46. Sover du med kosedyr? Nei.
47. Hva har du som ringelyd? Standard ringetone.
48. Har du klesplagg fra du var liten? Nei. Lite med affeksjonsverdi her i gården.
49. Hva har du nærest deg nå som er rødt? Jeg ser en koffert over meg her som har et rødt bånd festet på seg.
50. Flørter du mye? Nei.
51. Kan du bytte olje på bilen? Det vet jeg ikke?
52. Har du fått en fartsbot noen gang? Nei.
53. Hva var den forrige boka du leste? Leste nettopp i Stig Sæterbakkens essaysamling Dirty Things, men så ble jeg så lei av å lese, det er det eneste jeg har gjort i dag nesten. Den siste boka jeg leste ut var Jennifer Egans A Visit from the Goon Squad.
54. Leser du avisa? Ja.
55. Abonnerer du på noen magasiner? Ja, Vinduet og Vagant.
56. Danser du i bilen? Nei, gjør folk det?
57. Hva for radiostasjon hørte du på senest? P3, National Rap Show på fredag.
58. Hva var det siste du skrev ned på et papir? Enten var det referansenummert til noen billetter jeg skulle hente på kinoen, eller så skrev jeg ned ting jeg må gjøre i morgen.
59. Når var du i kirka sist? Da jeg var i bryllup i oktober totusenogti.
60. Er du lykkelig? Ja.

3 kommentarer:

Synne sa...

Jeg vil også ha katt i stedet for barn, og mitt favorittsted er også på vei til noe, men jeg er veldig glad i flyplasser! Jeg flyr til Dublin på lørdag, så det blir bra. Ha en fortsatt fin uke!

Anonym sa...

Den der var fin :) Låner den jeg, hvis det går bra :)

Gråbekka`s Blogger sa...

Takk for at jeg fikk bli litt mer kjent med deg, morsomt å lese:)