lørdag 6. april 2013

pust

ok ok ok jeg våkner spiser en skål frokostblanding med melk som har gått ut på dato for tre dager siden men sånt er ikke jeg redd for (man bruker sunn fornuft), leser nietzsche nietzsche nietzsche leser broch skriver om broch på en e-post: broch skrev i tretten timer hver dag hver dag hver eneste dag gjorde ingenting annet døde til slutt en dag av hjertestopp på vei fra sengen til skrivemaskinen, skriver litt om nietzsche hører på en sang tar en sigg snakker i telefonen med en kvinne som sier jeg kan ringe når jeg vil når som helst, jeg vil aldri legge på men vi legger på, en annen sender et bilde av øyeblikket sier husker du den gangen vi alltid sendte bilder til hverandre på telefonen, jeg husker det, det var sommer jeg satt på hytta og skrev sendte dølle bilder av skogen og riskaker med agurk og kopper med te og gjenstander inne i hytta som jeg plutselig måtte tenke på siden jeg tok bilde av dem, gav dem en historie slik at det hele skulle gi mening, det ble ikke noe av det jeg skrev, men jeg tenker av og til på det, kanskje jeg skal gjøre noe med det, men ikke nå, nå leser jeg nietszche, leser om sannhet og løgn i utenommoralsk forstand en gang to ganger tre ganger, leser virginia woolfs orlando en gang, to ganger, tre ganger, om mannen som en dag våkner opp som kvinne, streker under setninger med rød penn grå blyant blå tusj, snakker om det på kjøkkenet mens jeg heller nedpå cola light lager kaffe tar en sigg skriver enda mer blir helt stressa får panikk hjelp jeg rekker aldri dette har det travelt leser mer tenker på at jeg alltid overdriver mangelen på tid jeg har igjen, rekker jo alltid å bli ferdig ikke få panikk ikke få panikk, gir meg når teksten går i kryss sier det er helg for noen timer, ser på et tv-program jeg burde være lei av og blir så rørt at jeg nesten griner - to ganger

1 kommentar:

Anonym sa...

Ikke røyk!