lørdag 15. juni 2013

Lørdagsliste fra Tallinn

Hvordan ser skrivebordet ditt ut?
Det jeg har i Bergen ser slik
ut, men der skal jeg ikke sitte noe mer i mitt liv. Nå har jeg en på rommet mitt i Finland som jeg har hatt i én uke og det er kjemperotete allerede. Full av frokostskåler og kaffekopper og hefter om den finlandssvenske modernismen, dikt av Edith Södergran, tomme brus - og vannflasker, penner, skrivebøker, bananskall, lakrispapir etc. Jeg skulle tatt bilde av den om jeg hadde befunnet meg der nå, men det gjør jeg ikke. Jeg har nemlig tatt meg en helgetur over finskebukta.
j
Et bilde av deg akkurat nå, med webkamera!

Det tristeste som har hendt i år?
At jeg har lest ferdig hele forfatterskapet til Helle Helle. Ååå, hva skulle jeg lese etter det liksom? Skikkelig litterær hangover. 
Det beste som skjedde i fjor?
Jeg vet ikke, jeg kommer liksom ikke det. Kanskje at jeg flyttet for meg selv og endelig fikk mitt eget rom, for første gang i mitt liv? 
Siste tre sms:
En fra mamma som er bekymret over at jeg reiser for meg selv, en fra ei venninne som også befinner seg i Finland for tiden og lurer på om vi skal treffes en dag, og sykt mange meldinger fra telefonselskapet mitt. 
Current obsession:
Musikk: 
Tja, jeg har ikke hørt så mye på musikk i det siste. 
ramsey
TV-serie: 
Masterchef. Og mens jeg venter på nye episoder ser jeg på gamle av Kitchen Nightmares. Selv om hver episode forløper ganske lik den forrige blir jeg visst ikke lei.
Klær: Joggesko. Skjønner ikke at jeg noen gang gadd å traske rundt i flate converse. Joggesko er SÅ mye bedre for beina, og nå kan jeg gå og gå mye mer før jeg blir sliten. 
banansmak
Mat: Panda-lakris, lakris-iskrem, melkeprodukter som ikke finns i Norge, f.eks. fil, skyr og bulgarsk yoghurt. 
En jobb du aldri kan ha:
Lege, sykepleier, ambulansesjåfør, veterinær. Har blodfobi. (Jeg besvimer når jeg ser blod liksom, så ille er det.)
En ting du misliker med andre:
Latskap, grådighet, uhøflighet, tegn på lav dannelse. 
En dårlig side med deg selv:
Jeg klarer ikke alltid selv å lyve for beholde høfligheten. Av og til må jeg la den falle for å få sannheten frem. 
En matrett du har lyst på akkurat nå:
Er så sykt mett på sjokolademinttrøfler og Panda-lakris at ingenting frister. 
Planer for helgen?
Strolle rundt i Tallinn, skrive, lese, kjøre med trikken, ta ferja tilbake til Helsinki til slutt. 

(Lista har jeg tatt fra Åshild.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

ay, du ble singel etter fem år, og det tristeste som har skjedd så langt i år er at du har lest ferdig Helle Helle. du _er_ er en ekte bokdame, Kay :D

mjau!

Kathleen sa...

Hehe, men det er jo ikke så trist da. Det var jo jeg som valgte det selv fordi jeg heller vil leve alternativet. Å fortsette å være sammen ville til syvende og sist vært tristere.

Kathleen sa...

(Da hadde det endte opp som i en roman av Helle Helle, hehehehehehehehehehehehe)