mandag 23. desember 2013

Årssummering 2013: August

I august leste jeg nesten ingen bøker, men så på mange TV-serier og plukka masse blåbær. Var mye ute i skogen, på jobb; og i hammocken leste jeg sommernummeret av Paris Review. Begynte å ta ridetimer igjen og var veganer hele måneden. Hadde egentlig tenkt til å være det lenger, men var til syvende og sist et egoistisk menneske og ble felt av brunost, nugatti og smågodt (gelatin, vet dere). 

Månedens beste bok: Leste ingen nevneverdige. 
Månedens kjipeste bok: Walking home av Simon Armitage. 


Så hele House of Cards. Dritbra serie. Gleder meg til neste sesong.


Tok opp igjen videregående-matte for å få realkompetanse. Bestemte meg nemlig for å følge "rockestjernedrømmen" min.  


Var hyttevakt på en Turisthytte. Der lagde vi ertestuing og potetmos fra pose, noe som er meget eksotisk for en jente (meg) som lager nesten alt fra bunnen av. 



Stod og rydda på kjøkkenet i hytta da barna kom løpende inn og skulle ha brød, brød, brød hele tiden, og jeg skjønte ikke no', for de de hadde jo nettopp spist frokost alle sammen og jeg forstod ikke at de kunne være så sultne. Fant ut etterpå at brødet var til sauene og det ble sykt mye kaos, det var tilogmed en unge som satte seg opp på en sau, men min fellow hyttevakt/venninne tok grep. Hun har jobbet i barnehage og vet hva man gjør. 


Fant multer i fjellet for første gang i mitt liv. Fin opplevelse.

Ingen kommentarer: