lørdag 14. desember 2013

Årssummering 2013: Mars

På kvinnedagen var jeg på Litteraturhuset i Oslo for å se en av verdens råeste kvinner. Stilte meg i kø sykt tidlig for å få plass. (Også jeg som hater kvinnedagen.) Dro fra Bergen til Oslo ens ærend. Hun er min største akademiske helt. Vet ikke hvor mange ganger jeg har lest "Sex and Violence, or Nature and Art". 

Månedens beste bok: Monstermenneske av Kjersti Annesdatter Skomsvold. 
Månedens kjipeste bok: Natten drømmer om dagen av Ingvar Ambjørnsen.
buss

Traff på en katt i Sandviken. 


Selfie sammen med Thomas Mann. 


Tok skikkelig mange turer fram og tilbake med Bergensbanen i første halvdel av 2013. Dette var utsikten en av gangene. 


Leste en biografi om Virginia Woolf.
bok

Snart kommer hun!!!


Kaffe. (Og hjemmebakte peanøttbananmuffins.)


Påskefrokost. Jeg bakte rundstykker fra scratch. Wow. 


Jeg leste om modernismen og moderniteten. 


Vi gjorde svenskehandelen i Åmål. 


Jeg så etter dikt av Lukas Moodysson, men de selger nok ikke det i Åmål bare fordi bokbutikken er svensk og han har laget en film som heter Fucking Åmål. (Det er forøvrig en av yndlingsfilmene mine, elsker den.)

Ingen kommentarer: