fredag 19. desember 2014

Juleferie

Leverte inn siste eksamen igår klokken 11.59, kvitterte for meg; gikk på polet og kjøpte en boks med min yndlingsvin (som er amerikansk, verken italiensk eller fransk), dro på båltur i skogen med biologiklassen og spiste risgrøt og drakk gløgg, dro hjem da mørket kom og visste ikke helt hva jeg skulle ta meg til. Satte meg ved pc-en av vane, sjekket fasit for matematikkeksamen og regnet ut hvilken karakter jeg mest sannsynlig får. Stekte vårruller til middag, hørte på Yelawolf og leste hesteblogger hele kvelden, rotet den bort i en slags rastløshet, juleferie, hva gjør jeg nå? Har tilbragt hver kveld de tre siste ukene ved pulten, lest og lest, øvd og øvd, og så: Er det ferie. Glemte helt bort å vaske klær før jeg tar toget i morgen, planlegger å ta med pensum, begynne på neste semester med en gang. Ja, det sier man bare, sa en studievenn, men man gjør det aldri. Vi kjenner ikke hverandre spesielt godt, det er sikkert og visst.

1 kommentar:

Stjernekast sa...

"Ja, det sier man bare, sa en studievenn, men man gjør det aldri. Vi kjenner ikke hverandre spesielt godt, det er sikkert og visst." Ha ha, fantastisk, jeg lo høyt.