onsdag 10. desember 2014

Livet 2.0

Er glad for så mange ting for tiden at alt sammen fortjener en egen bloggpost. Dette er jeg glad for:

- At jeg fikk A på eksamen i cellebiologi i går.

- At jeg har fått meg en hest på delfôr; en skikkelig fin eks-elitekonkurransehest som jeg skal trene masse sprangridning og dressur med. Jeg kommer til å lære masse! Kanskje blir det stevner også, til våren! (Bare jeg finner mitt grønne kort/rytterlisens et sted på loftet hos foreldrene mine. Har jo ikke brukt det siden jeg var fjortis.)

- At emnet Fysikk og natur ikke kræsjer med de obligatoriske fagene jeg skal ha til våren. Hurra! 

- At jeg ble ferdig med 3/4 av eksamene i dag og at The Elegant Universe av Brian Greene ventet på meg i postkassa. Gleder meg til å lese den, har vært særs opptatt av astrofysikk på fritiden i høst. 

- At jeg fikk programmet for intensivemnet Vern og forvaltning av norsk natur som jeg skal ta i januar og allerede har kjøpt pensum, begynt å se på det og er helt superexcited over alle gjesteforeleserne som kommer. Fra WWF, UiO, Sabima, Naturvernforbundet m.fl. Det blir sykt interessant!

- At jeg skal ha fiskegrateng til middag nå, likesom en hyggelig prikk over i-en. 





7 kommentarer:

Monica sa...

Heia.
Du trenger ikke det grønnekortet, så lenge du betaler lisens og er medlem i en klubb går det greit. Det skal være registret i NRF at du har det. Tok opp igjen sprangridningen etter mange år og fant det ikke, men det var ikke et problem.

Kathleen sa...

Ja, men da jeg var fjortis tok jeg det grønne kortet, men jeg rakk aldri å gjøre det om til lisens før jeg slutta... Så jeg tror jeg må ha det grønne kortet nå. Siden jeg aldri har hatt lisens. Regner med at NRF har lisens registret, men ikke grønne kort. Og alle de som jobbet på ridesenteret jeg tok det på jobber ikke der lenger, så ingen der kan gå god for meg. Å, æsj, håper keg finner det, hvis ikke må jeg ta det på nytt, og seriøst, det bøir som å ta åttende klasse på nytt. Sykt kjedelig.

Anonym sa...

De som jobba på ridesenteret skal ha dokumentert at du har deltatt på KR1kurs og tatt rideknappen. Jeg ville ha sendt en mail til NRF, er så kjedelig og unødvendig dyrt å skulle ta det igjen.
Lykke til!

Kathleen sa...

Jeg sender dem en mail nå!

Kathleen sa...

Nå har jeg sendt e-post til min gamle klubb i Kristiansand også. Håper det ordner seg!

Anonym sa...

Lykke til, håper det ordner seg!

Hest er best, spesielt i studietiden.

Kathleen sa...

Ja! Forstår ikke de som tar pause fra hest i studietiden. Det er så hyggelig å dra til stallen og ri etter en dag med studier. Total avkobling, noe å glede seg til, fysisk aktivitet. Men dyrt er det jo, kanskje spesielt i studietiden :P