onsdag 11. mai 2016

Mini-sommer og eksamen





Etter dagens eksamen i genetikk stakk jeg innom butikken for å kjøpe en pose og en pistasje-is. Det var så deilig vær at jeg ikke riktig ennå ville dra hjem og begynne å lese til neste eksamen. Istedet gikk jeg en lang tur mens jeg kikket etter brennesle. (Derfor posen.) Etter dagens tur klør det på føttene og beina etter å ha stått i buskas med kortbukser, jeg har blitt solbrent og det føles som sommer. Frokostene inntas på verandaen og livet er generelt ganske ålreit!* Velsmakende brenneslesuppe til middag ble det óg!




*Selv om telefonselgeren som ringte meg tidligere i dag spurte meg Er du så heldig at du betaler telefonabonnement for deg selv og en familie, eller betaler du bare for deg selv? Folk er jammen meg frekke. Jeg betaler for meg selv, og mitt liv som singel og barnløs med middels dyrt mobiltelefonabonnement er livet akkurat slik jeg vil ha det, ellers takk! 

2 kommentarer:

Berit sa...

Det er jammen ganske utrolig hva enkelte kan få seg til å si!
Noen gange har jeg spurt folk som har kommet med liknende utsagn, hva det er som gjør at de føler seg kvalifiserte og berettiga til å mene noe om hva som er riktig eller best for meg, andre ller folk flest- det er det til dags dato ingen som har hatt noe godt svar på! Hrmf..!
Neslesuppe er slett ikke dumt ;o)

Fivrelden sa...

Kjedelig når ufølsomme selgere slenger ut slikt. Det går i samme baner som dem som hevder: "kan ikke ha det bra uten mann og barn" Jo, selvfølgelig kan man det og selvfølgelig har jeg det.