tirsdag 28. februar 2017

Indonesisk litteratur på norsk


I forrige uke fant jeg ut ved en tilfeldighet at denne indonesiske romanen, Skjønnhet er et åpent sår av Eka Kurniawan, har blitt oversatt til norsk på Pax forlag, allerede i fjor - uten at jeg fikk det med meg. Jeg ble skikkelig gira da jeg fant det ut, har ment å lese mer indonesisk litteratur, men det er ikke så lett å få tak i. Jeg har også famlet litt i blinde, hvor begynner man, jeg har ikke de referansepunktene jeg ellers har (når jeg forholder meg til vestlig litteratur). Gleder meg skikkelig til å lese den, også fordi den har fått gode anmeldelser, bl.a. av NRK Bok. Jeg kommer garantert tilbake til denne her på bloggen når jeg er ferdig med å lese den! 

1 kommentar:

Victoria sa...

Spennende! Gleder meg til å høre hva du synes om den :)